FEOA Forums banner
1 - 20 of 24 Posts

·
Registered
Joined
·
1,073 Posts
Discussion Starter · #1 ·
I was bored yesterday and I decided to get some pics.

The car is filthy, but what do you expect for the crappy weather we have been getting lately. I just got mostly everything under the engine bay straightend out from the engine swap. The next mods are a new rear bumper and my rims when I get tires and lower the car. I also need to fix my intake...I can't satnd that rubber piece of junk and its got such a huge bend in it...Time for a CAI.

Let me know what you think.













John :D :D
 

·
Registered
Joined
·
8,915 Posts
lx with gt front end, mx3 seats and an SPI.

Very nice... and clean, in a non ricey way.

Is that CF hood? looks like a stock one painted black

Along with a CAI you need a nice shiney strut brace too. :D
 

·
Registered
Joined
·
1,073 Posts
Discussion Starter · #4 ·
James92Scort said:
lx with gt front end, mx3 seats and an SPI.

Very nice... and clean, in a non ricey way.

Is that CF hood? looks like a stock one painted black

Along with a CAI you need a nice shiney strut brace too. :D
No its stock one. But i wanan get a CF one soon

I have the gt front end and then side skirts. My rear bumper is kinda damaged so i wanna get a GT one to match it.

The interior is basically all MX-3 almost. seats, shift boot console rear view miror carpet, and a few other things

Has GT door panels and rear seats and power window conversion. Thats also a custom short shifter and a Momo replica wheel. The car also ahs rear disk conversion and those are the stock LK wheels painted gunmetal

Anyone have any questions or concerns about any of teh mx3 parts or anything to do with power window and rear disk conversion. Feel free to contact me.

My next mod is a sunroof :D Ya I wanna do the strutr tower brace when i do the suspension work. When I do the CAI I also wanna do an MSD coil pack and a few other bolt ons. Already has the HO header with a Magnaflow muffler. and it sounds sweet.

John
 

·
Registered
Joined
·
2,371 Posts
JohnScort said:
...The car also ahs rear disk conversion and those are the stock LK wheels painted gunmetal...
Edited the quote for length...

But that gives me an idea! I'm thinking a set of the 95 GT rims turned Gunmetal might look hot! hmmmmm...
 

·
Registered
Joined
·
1,073 Posts
Discussion Starter · #6 ·
Misfit_Zero said:
JohnScort said:
...The car also ahs rear disk conversion and those are the stock LK wheels painted gunmetal...
Edited the quote for length...

But that gives me an idea! I'm thinking a set of the 95 GT rims turned Gunmetal might look hot! hmmmmm...
Good Thinking...I did mention i'm putting rims on it after the winter

I beat ya too it :D
I just need tires now


 

·
Registered
Joined
·
389 Posts
so the gt came with a black and grey interior? that looks great. ive been looking for black and grey but havent seen any in the local wrecking yards
 

·
Registered
Joined
·
1,073 Posts
Discussion Starter · #9 ·
bluescort said:
so the gt came with a black and grey interior? that looks great. ive been looking for black and grey but havent seen any in the local wrecking yards
Nope thats all painted black..Some of the stuff like the carpets and the seat belts are from an MX3 :D

John
 

·
Registered
Joined
·
209 Posts
Okay, someone record this for future use against me.

That escort is pretty nice. I like what you've done with it.
 

·
Registered
Joined
·
844 Posts
nice ride.... love the shiftknob/shiftboot.. a protege center console would really make it look sweet, if you dont mind ditching the crappy cupholders.. but u lose cupholders, and gain a storage compartment :D .. sweet lookin ride man
 

·
Registered
Joined
·
389 Posts
I use the drink holders quite often in my car I, what does the protoge center console look like?
 

·
Registered
Joined
·
1,073 Posts
Discussion Starter · #14 ·
My ceneter console is kind of broken where it connects to the back part which is an MX3...I think the protege on does have cupholders. They slide in an out don't they?

I also think the protege one has small gap under the ashtray. am i right how bad is the gap.
I may consider this
John
 

·
Registered
Joined
·
1,073 Posts
Discussion Starter · #15 ·
did a search and found this:



It's the protege console..I like how its rasied around the shifter (will amke my short shifter look even shorter :D ) I dunno about teh no cup holders. they are kinda handy. And I have no problem like everyone else does.

John
 

·
Registered
Joined
·
493 Posts
john I was looking for ure post about the MX3 dash not lining up to the door panels, and ure right they dont, and ure right u cant use the mx3 door panels, although that may change! the 94 dash does fit though u just have to build some brakets! I just love how I willbe the FIRST ESCORT to have a 94 MX3 dash!! the 92 and 93 dont look as nice! :twisted:
 

·
Registered
Joined
·
2,371 Posts
*looks at 95 GT rims* *drools*

Now those are hot... I'd still rather throw down some cash for lighter rims, but if I could snag a pair of those for cheap ata scrap yard I would sooooo do it and follow your lead...... too bad I don't think the '93 ones I have would look as good turned Dark... oh well.
 

·
Registered
Joined
·
1,073 Posts
Discussion Starter · #19 ·
Misfit_Zero said:
*looks at 95 GT rims* *drools*

Now those are hot... I'd still rather throw down some cash for lighter rims, but if I could snag a pair of those for cheap ata scrap yard I would sooooo do it and follow your lead...... too bad I don't think the '93 ones I have would look as good turned Dark... oh well.
there was a black 93 EGT at NEM with the 93 fan blade rims painted black it didn't look bad

there is a guy in Ohio with a Black ZX2 and he has the 95 7 spoke rims painted gunmetal with a polished lip..It looks awesome, I saw it in person twice and I love them. I will post pics later.

John
 

·
Registered
Joined
·
62 Posts
Hey john, I have the console from my 96 Protege S that I rolled..Its brown but its in good shape nad can be painted, and YES it has a type of cup holder..I live in Brighton, about 1 1/2 east from TO...Let me know if your interested...
 
1 - 20 of 24 Posts
Top